Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická interpretace zahraničních textů o holocaustu pro děti
Razimová, Anežka ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Reissner, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je poskytnout vyučujícím druhého stupně základní školy materiály k výuce o holocaustu. Teoretická část přináší obecné informace o holocaustu a druhé světové válce a o vztahu holocaustu a Rámcového vzdělávacího programu. Dále informuje o čtenářských specificích pubescentů a didaktické interpretaci textů. V praktické části jsou za pomoci didaktické interpretace knih Spočítej hvězdy od Lois Lowryové, Chlapec v pruhovaném pyžamu Johna Boyna, Ostrov v Ptačí ulici od Uriho Orleva a Zlodějka knih Marka Zusaka vypracovány plány vyučovacích hodin s pracovními listy a metodickými pokyny. V diplomové práci je k vypracování pracovních listů využit model E-U-R a metody kritického myšlení. Vybrané pracovní listy byly vyzkoušeny na žácích 2. stupně malotřídní základní školy a poté byl zhodnocen průběh vyučovací hodiny a dosažení jednotlivých cílů. Práce nabízí také možnosti vylepšení těchto pracovních listů a plánů vyučovacích hodin. KLÍČOVÁ SLOVA holocaust, druhá světová válka, zahraniční literatura, literatura pro děti, didaktická interpretace, pubescentní čtenářství
Čtenářství ve volném čase
BEČVÁŘOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá čtenářstvím ve volném čase a je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o čtenářství, volném čase, pubescentním čtenářství, vlivech působících na dětské čtenářství a o podpoře čtenářství ve volném čase. Dále se zabývá čtenářskými kluby a provedenými výzkumy v oblasti čtenářství. Praktická část představuje výzkum ve čtenářských klubech na ZŠ a MŠ T. Šobra v Písku, na ZŠ a MŠ J. K. Tyla v Písku a na ZŠ a MŠ Záhoří, jehož cílem je zjistit jaký vztah měly děti ke čtení před zahájením docházky do čtenářského klubu a jaký vztah ke čtení mají v současné době po určité době jeho navštěvování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.